Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Orbitados
noticia

La sede de Algeciras de la Facultad de Ciencias del Trabajo acoge las I Jornadas de Orientación Profesional del Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos. 8 April 2014


A lo largo de las Jornadas distintos Directores de Recursos Humanos ofrecerán la visión que sus empresas tienen sobre cómo gestionar los Recursos Humanos, entre ellos Sonia Rodríguez Muriel de la Agencia IDEA de la Junta de Andalucía, José María Baena Liberato de ACERINOX, Diego Recio Casares de Autoridad Portuaria de la Bahía de Algeciras, José Alfonso Martínez Cueto de CEPSA, Alfonso Florido Esteban de TTI Algeciras.

Las Jornadas, con más de 50 inscritos, tienen por objetivo mostrar a los alumnos los distintos perfiles profesionales que ofrece el Grado como son el de Graduado Social, el Director de Recursos Humanos, el Agente de Empleo y Desarrollo Local, la Mediación, la Prevención en Riesgos Laborales, la Orientación laboral y la Enseñanza.

Además, se imparten 3 Talleres dirigidos a dotar de herramientas y estrategias que contribuyan a la empleabilidad de los futuros graduados y faciliten su inserción en el mercado de trabajo.

La Conferencia inaugural estuvo a cargo de Sonia Rodríguez Muriel, Directora de RRHH de la Agencia IDEA de la Junta de Andalucía quien habló sobre “Gestión de las personas en la empresa y su evolución hacia la cultura 2.0” destacando la importancia de la identidad digital y del factor humano con actitud 2.0.

IMG_9645 b

Sonia Rodríguez Muriel (Directora Agencia IDEA, Junta de Andalucía)

El Programa de las Jornadas consta de dos Conferencias, tres Mesas Redondas, una Charla informativa y tres talleres prácticos a desarrollar durante el 8 y 9 de abril. Las Mesas Redondas tratan sobre las competencias que demanda cada perfil profesional y las funciones que el graduado va desarrollar en el puesto de trabajo. Por su parte, los talleres versan sobre la búsqueda de empleo 2.0, marca personal y posicionamiento profesional en la red, cómo preparar y afrontar una entrevista de trabajo, y la administración electrónica para las relaciones laborales.

Con ocasión de las Jornadas se ha presentado la Guía de Orientación Profesional 2.0 del Grado en RRLL y RRHH denominada “Orbitados.com”. Se trata de una web colaborativa con recursos e información relacionados con el Grado en general y con los distintos perfiles profesionales en particular en la que participan alumnos, docentes, profesionales y empresas.

]]>